W tym roku szkolnym, klasa III bierze udział w projekcie edukacyjnym – Zintegrowane ciało mam. To program szkolny Integracji Bilateralnej.
Na podstawie obserwacji dzieci w czasie zajęć ruchowych, oraz problemów jakie mają podczas nauki, można zauważyć, wiele problemów. Uczniowie mają problemy w prawidłowej świadomości własnego ciała, orientacji w stronie własnego ciała, współpracy ciała w obszarach góra/dół, prawo/lewo. Wiele dzieci ma problem z utrzymaniem prawidłowej pozycji ciała podczas pracy stolikowej, a to wiąże się z brakiem kontroli posturalnej, z problemami z zakresie umiejętności małej motoryki czy automatyzacją ruchów. Coraz więcej dzieci, ma widoczne problemy z koncentracją uwagi i pamięcią, czy też prawidłowym zachowaniem w klasie.
Program Integracji Bilateralnej poprawia:
- Świadomość ciała (schemat ciała w przestrzeni)
- Równowagę statyczną i dynamiczną
- Kontrolę postawy
- Współpracę między półkulami
- Współpracę ciała w obrębie góra – dół, lewo-prawo, przód-tył
- Poczucie kierunku
- Pamięć sekwencyjną i planowanie ruchu
- Automatyzację ruchu
- Funkcje fizyczne, możliwości poznawcze, percepcyjne, uwagi, pamięci.
Wprowadzając dzieci, w program Integracji Bilateralnej kładzie się nacisk na integrację
i współpracę funkcji obupółkulowych mózgu. Do opracowania innowacji z zakresu Integracji Bilateralnej, stała się chęć wsparcia dzieci w prawidłowym rozwoju i zminimalizowanie zaburzeń rozwojowych.
Cele główne:
- poprawę współpracy funkcji obupółkul mózgu,
- poprawa świadomości ciała, równowagi statycznej oraz dynamicznej
- poprawa koordynacji obustronnej ciała.
Cele szczegółowe:
- wzrost poczucia własnej wartości,
- lepsza kontrola postawy podczas zadań stolikowych,
- poprawa świadomości ciała i orientacji ciała w przestrzeni,: góra/dół, prawo/lewo,
- poprawa koncentracji uwagi i pamięci,
- poprawa pamięci sekwencyjnej,
- poprawa sprawności fizycznej i planowania ruchu,






